דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה עוצר אותך? 

מאת    [ 03/10/2010 ]

מילים במאמר: 563   [ נצפה 3187 פעמים ]

 שאלה: האם הסיטואציה הבאה מוכרת לכם?

אתם ניגשים לרכב, פותחים את הדלת, מתיישבים על כסא הנהג, מכניסים מפתחות לסוויץ', מניעים את הרכב, משלבים הילוך, לוחצים על דוושת הגז ו... הרכב לא זז. אתם לוחצים שוב ושוב, הטורים משתוללים ואז אתם מגלים שלא הורדתם אמברקס! (יש לציין שיש רכבים שיתחילו לנסוע באיטיות עם  אמברקס מורם ואז מגיע השלב שאנחנו לא מבינים למה האוטו כל כך "כבד"... ומה זה הריח "של השרוף" הנוראי הזה).

ולאחר שלב הגילוי, מה אתם עושים כשאתם מגלים שהאמברקס מורם? פשוט מאוד, מורידים אמברקס ומתחילים בנסיעה.

ועכשיו שאלה נוספת: האם הסיטואציה שכרגע תיארתי מוכרת לכם או מסמלת לכם משהו מתחומים נוספים בחיים? האם האמברקס שכרגע דיברתי עליו מסמל או מזכיר לכם אמברקסים אחרים בחיים שלכם?

אני אסביר,

בחיים שלנו, בתהליכים ובתחומים השונים, כולנו רוצים לנסוע ממקום למקום. כלומר, כולנו רוצים להגיע מנקודה מסוימת בתחום מסוים בחיינו (העולם המצוי) לנקודה אחרת (העולם הרצוי). בחיים שלנו, כמו ברכב, אחת הפעולות שעלינו לבצע לפני כל "נסיעה" היא כאמור להוריד את האמברקס.

ומהם אותם אמברקסים בחיינו?

האמברקסים שלנו הם המעצורים הפנימיים שלנו. האמברקסים שלנו הם האמונות וההרגלים המגבילים שלנו כלפי עצמנו וכלפי העולם בכלל והם אותם המעצורים שעלינו לזהות לפני שאנו מבקשים לצאת לכל דרך חדשה בחיינו.

כאשר אדם מבקש ליצור שינוי או פריצת דרך בחייו, בכל תחום בחייו, עליו לזהות היכן האמברקס שלו מורם לפני שהוא מתחיל ללחוץ על דוושת הגז.

כאשר אנחנו ברכב ולוחצים על דוושת הגז כאשר האמברקס מורם, הרכב לא יכול להתקדם לשום מקום. למעשה, הדבר היחידי שיכול לקרות הוא בזבוז של אנרגיה (דלק). כך גם בחיים! כאשר אני רוצה ליצור שינוי בחיי אך בו בזמן מחזיק באמונה שלא מאפשרת לי באמת להתקדם באותו התחום לעבר מטרותיי (אמברקס מורם), כל מחשבה וכל פעולה שאעשה יהיו כאלה שרק משאירות אותי במקום ללא התקדמות אמיתית ואף ישאבו ממני את הכוחות והאנרגיה ליצירת אותו שינוי מבוקש.

דבר נוסף שחשוב להבין הוא שאנחנו הם אלה שמרימים את האמברקס בחיינו באופן לא מודע (ז"א, יוצרים או מאמצים מהסביבה את אותם אמונות והרגלים מגבילים) ואנחנו הם גם אלה שיכולים להוריד אותו באופן מודע (ליצור או לאמץ אמונות והרגלים מקדמים חדשים).

ניקח לדוגמה אדם המבקש ליצור שינוי בעסק שלו: האדם מבקש לייצר מחזור הכנסות של 100,000 ש"ח בחודש בעסק. בפועל, העסק שלו מכניס היום 20,000 ש"ח. אם אותו אדם מחזיק באמונה שלהכניס 100,000 ש"ח בחודש זה מעבר למה שהוא באמת מסוגל (האמברקס שלו מורם), אז כל מחשבה וכל פעולה שיבקש לעשות בכדי להגיע להשגת אותה מטרה ייתקלו במחסום רגשי כבד שנקרא – פחד! אותו הפחד שקיים שם רק כדי להזכיר לו שהוא לא מאמין שהוא באמת מסוגל להכניס 100,000 ש"ח בחודש. אז מה על אותו בעל עסק לעשות? עליו לזהות את אותו האמברקס שמורם כרגע (האמונה שאני לא באמת מסוגל להכניס 100,000 ש"ח בחודש) ופשוט להוריד אותו (למשל, להחליף באמונה חדשה שאומרת שאותו אדם מסוגל להכניס כל סכום שרק יבחר וירצה בו בהנאה ובכיף גדול).

נסו לחשוב על תחומי חייכם השונים, מהם האמברקסים שהרמתם שם? מה עוצר אתכם?

 

בהצלחה!!!

 

רז אוחנה – מאמן אישי ומנחה קבוצות להתפתחות והעצמה אישית ועסקית

נמלה – אימון אישי ועסקי

אימון אישי | אימון עסקי | נמלה

 

כל הזכויות שמורות לרז אוחנה - מאמן אישי ועסקי    אימון אישי | אימון עסקי | נמלה בקרו בדף שלי בפייסבוק  בקרו בבלוג שלי בקרו באתר הבית




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב